matali crasset
(w/ Julien Carreyn)
‘les capes’ (SP097)

matali crasset shelter press julien carreyn les capes
matali crasset shelter press julien carreyn les capes
matali crasset shelter press julien carreyn les capes
matali crasset shelter press julien carreyn les capes
matali crasset shelter press julien carreyn les capes
matali crasset shelter press julien carreyn les capes
matali crasset shelter press julien carreyn les capes
matali crasset shelter press julien carreyn les capes

matali crasset ‘les capes’

Technical

48 pages
13,5 x 19 cm
Clothbound hardcover with drawing on front cover in silver foil
16 color plates with spot gloss varnish

First edition of 500 copies
Limited edition of 20 copies

ISBN: 978-2-36582-024-0
Publication date: May, 31 2018

Published at the occasion of ‘les capes’, an exhibition by matali crasset at The Cultural Gallery, April 26 – June 30, 2018.

Published with the support of The Cultural Gallery

Credits

All works by matali crasset
Photographs by Julien Carreyn
Design by Julien Carreyn and Bartolomé Sanson

Order

ORDER

About the book

This catalogue presents a series of vases produced by designer matali crasset during a residence at the national porcelain manufactory of Sèvres, in France. The publication gathers 3 different segments printed on 3 different papers, including Polaroids of vases photographed by Julien Carreyn, drawings by crasset and miscellaneous documents.

A propos du livre

matali crasset et Julien Carreyn se connaissent et collaborent ensemble depuis plusieurs années.

À l’occasion d’une résidence à la manufacture de Sèvres, en France, la designer a invité l’artiste et photographe Julien Carreyn à saisir son projet en cours, les capes, une collection de vases en porcelaine. Ce livre propose un dialogue et jeu à quatre mains autour de ces vases, les premiers vases de matali crasset, et de dessins réalisés pour une exposition à Monaco. Une suite de polaroids et de photographies numériques de Julien Carreyn viennent dialoguer avec ces dessins de matali crasset, ainsi qu’avec des dessins d’épure issus du catalogue de la Manufacture.

L’absence de texte se nourrit d’un chemin de fer qui développe une narration entre ces éléments. Plus que révéler les vases, les images tournent, ce sont des clefs, des indices qui sont donnés.